Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2012 13:30 - Дори мечтата стига
Автор: mystiquewoman Категория: Забавление   
Прочетен: 797 Коментари: 0 Гласове:
6



Обичам поезията на Емили Дикинсън.

Обичам да я чета, когато вън вали и шепота на дъжда докосва сетивата по вълшебен невидим начин.
Обичам мечтите, които нейните думи създават.

Обичам да споделям прочетеното.

Затова, ето няколко стиха от книгата и “Дори мечтата стига” :

 

441


Това писмо ми е до Света,

който не ми е писал –

за новините прости на Природата,

за нежната и, величава Мисъл.

 

Тя своето Послание предава

в ръце, невидими за мене,

но от любов към нея, приятели добри,

съдете ме със снизхождение.

1862г.

 

449


За Красотата аз умрях –

след мойто Погребение

човек за Истина умрял

положиха до мене

 

-         Защо изгасна? – промълви.

-         Признах : - За Красотата.

-         - Аз пък за Истината, все едно

-         че с теб сме родни Братя.

 

Говорихме в гробовен мрак

като добри роднини –

но устните ни мъх покри

и имената заличи ни.

1862г.

 

 478

 
Аз нямах време за Омраза,

че Гробът – знам –

не е далече –

и твърде кратък е Животът

да свърша

със Враждата вечна.

 

И да Обичам нямах време,

но работа все пак е нужна

ден след ден –

затуй усилия да вложа в Любовта,

реших че е достатъчно

за Мен.

1862г.

 

491


Докато тя е жива,

докато от Смъртта не е докосната,

докато този Въздух дишаме и двете,

В една и съща Кръв живеем

и Тайнството е същото –

едно-едничко нещо посочете,

което може да ни раздели –

 

като Живота Любовта е – ала по-дълговечна,

като Смъртта е Любовта, но гроба надживяла,

посестрима на Възкресението, тя праха изгребва –

“Живей” – безкрайно Любовта напява.

1862г.

 

 642

 
От Себе си на заточение да тръгна –

как бих успяла –

не може да проникне в Крепостта ми

Сърцето Цяло.

 

Щом Аз самата – Себе си нападам –

как мир да сключа,

освен ако да покори Съзнанието

някак сполуча?

 

И тъй като Монарх сме си взаимно,

как туй ще стане

освен чрез Абдикация –

на Аз – от Мене?

1862г.

 

Приятен дъждовно шептящ следобед (от мен)….




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mystiquewoman
Категория: Музика
Прочетен: 259459
Постинги: 109
Коментари: 390
Гласове: 2463
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930